sobota, 8 sierpnia 2015

Lasy Janowskie.

Witam po dłuższej przerwie… blog trochę zaniedbałem. Nie było czasu nawet gdzieś konkretnie pojechać rowerem, a pisanie o wyprawach kompletnie porzuciłem. Dzisiaj chciałem nadrobić zaległości póki jeszcze co nieco pamiętam gdzie byłem i co widziałem.


Po opublikowaniu ostatniego postu kolejnym wypadem na rowerze był Janów Lubelski i lasy w jego okolicy. Rowerem już nie turlałem się z Wysokiego do Janowa, tylko zapakowałem rower do samochodu i pojechałem. Zrobiłem tak dlatego, że po pierwsze pogoda była bardzo niepewna, a po drugie nie chciałem marnować sił na dojazd. Planowałem nakręcić sporo kilometrów… oczywiście pogoda pokrzyżowała plany, ale o tym później.
Zatrzymałem się na parkingu przy zalewie. Szybko złożyłem rower i pojechałem. Kawałek asfaltem, potem zjechałem w bok i natrafiłem na ciekawe miejsce sakralne. Kapliczka, a w koło niej obrazy stworzone z drewna. Każdy zrobiony na specjalną okazję. Poniżej kilka fotek.





Następny etap wycieczki to jazda przez piaszczyste przełomy, i malownicze leśne drogi.







Po kilkunastu kilometrach dotarłem do ostoi konika Biłgorajskiego, jednak żadnego nie widziałem.

W czasie kiedy wypatrywałem koników biłgorajski pogoda trochę się pogorszyła, zaczęło lekko padać. Postanowiłem więc wracać do samochodu. W drodze powrotnej rozpadało się na dobre, i ochłodziło. Kiedy startowałem to licznik pokazywał przyjemne 20 stopni, a potem temperatura w deszczu spadła do 12... i tak od miejscowości Szklarnia do Janowa Lubelskiego jechałem przemoknięty do suchej nitki.

Wkrótce wrzucę traka do tego wpisu, tak więc cierpliwości :)


2 komentarze:

  1. Lasy janowskie to piękne okolice. Tereny wymarzone do jazdy na rowerze. Tylko momentami te piaszczyste drogi dają się we znaki kasecie i łańcuchowi. Nie polecam jazdy w deszcz, gdyż jest na szlakach prawdziwa masakra. Kałuże po pas, błoto po uszy :) Pozdro

    OdpowiedzUsuń
  2. Po deszczu lepiej nie zbaczaj z utwardzony szlaków, bo można się wpakować w konkretne bagno ;)

    OdpowiedzUsuń